کپسول آتش‌ نشانی پودر و گاز یک وسیله حفاظتی برای خاموش کردن آتش است که در مکان‌های مختلف همچون منازل مسکونی، ادارات، اتومبیل‌ها و کارخانه‌ها از آن استفاده می‌شود. کپسول آتش‌نشانی پودری و گازی برای اطفاء هر نوع حریقی کارایی دارد ولی برای خاموش کردن حریق مایعات و فلزات بیشترین تاثیر را دارد. علت تفاوت این نوع کپسول‌ها به خاطر نوع پودر استفاده شده در آن‌ها است. در این مقاله به معرفی و بررسی انواع کپسول آتش‌نشانی می‌پردازیم؛ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع کپسول آتش نشانی

کپسول آتش ‌نشانی، مخزنی به شکل استوانه است که داخلش با مواد مخصوص تحت فشار پر شده و برای مهار آتش‌سوزی از آن استفاده می‌شود. این کپسول انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. کپسول‌های آب و گاز، کپسول‌های آب و فوم، کپسول بخار آب از انواع کپسول آتش‌نشانی هستند. انواع کپسول‌های آتش‌نشانی پودر و گاز بر اساس وزن، در وزن‌های 1 تا 50 کیلوگرمی دسته بندی می‌شوند. کپسول آتش‌نشانی پودری و گازی یکی از پر استفاده ترین انواع کپسول است که ماهیت اصلی خاصیت خاموش کنندگی آن، نوعی پودر است و برای خاموش کردن مواد قابل اشتعال کلاس A ،B ،C ،E ،F مناسب است.

قیمت و خرید کپسول آتش نشانی پودر و گازی در ایمن پیشتاز

کپسول آتش نشانی پودری

کپسول آتش‌نشانی پودری از پرکاربردترین انواع کپسول آتش‌نشانی است و از جمله تجهیزات اطفاء حریق به شمار می‌رود که برای مهار به موقع آتش از آن استفاده می‌شود. این کپسول توسط پودر یک نوع ماده شیمیایی پر و شارژ می‌شود. کپسول‌های پودری به دلیل پوشاندن پودر روی آتش مانع رسیدن اکسیژن به حریق می‌شوند. از دو نوع پودر، شیمیایی و پودرهای خشک برای کپسول‌های آتش‌نشانی استفاده می‌شود. پودر آتش‌نشانی شیمیایی از ترکیب چند ماده شیمیایی همچون جوش شیرین یا بیکربنات سدیم بر پایه فسفات آمونیوم، اوره، کلرید پتاسیم به دست می‌آید.
پودر آتش‌نشانی خشک پودرهای غیر قابل اشتعال هستند که از آن‌ها برای خاموش کردن آتش حاصل از مایعات اشتعال زا همچون روغن و مواد نفتی استفاده می‌شود. کپسول آتش‌نشانی پودری فقط باید در هنگام آتش سوزی به خاطر مایعاتی مثل رنگ و بنزین استفاده شود. رعایت این نکته بسیار مهم است؛ زیرا در صورت رعایت نکردن و سهل انگاری خسارات جبران ناپذیری به وجود می آورد.

کپسول آتش نشانی گازی

کپسول آتش‌نشانی گازی از پر استفاده‌ترین کپسول‌های آتش‌نشانی برای خاموش نمودن آتش‌سوزی برق است. این نوع کپسول باعث حذف اکسیژن از آتش می‌شود و به عبارت دیگر آتش را خفه می‌کند. به دلیل این که گاز کربن دی اکسید هنگام خروج از کپسول، حرارتی ندارد و بسیار سرد است، سبب می‌شود که حرارت آتش از بین برود و روند خاموش شدن سریع‌تر انجام شود.
گاز CO2 یا کربن دی اکسید و هوای خشک از انواع گازهای مورد استفاده در کپسول هستند. در کپسول‌های مختلف از این گازها با توجه به نوع ماده خاموش‌کننده‌ای که در کپسول به ‌کار گرفته شده استفاده می‌شود.گاز دی اکسید کربن از پرکاربردترین گازهای به کار رفته در کپسول آتشنشانی است. این نوع گاز به علت اینکه فشرده سازی آسان‌تری نسبت به دیگر گازها دارد؛ بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید و قیمت کپسول آتش نشانی پودری و گازی با ایمن پیشتاز

خرید انواع کپسول آتش نشانی در ایمن پیشتاز

کپسول آتش‌نشانی نوعی دستگاه است که از آن برای خاموش کردن آتش استفاده می‌کنیم. نحوه کار با این دستگاه به این شکل است که با توجه به نوع ترکیبات داخل مخزن استوانه ای مثل آب، گاز دی اکسید کربن، و… آن را با فشار بر روی آتش می‌پاشند و به کمک آن حریق را خاموش می‌کنند. این کپسول‌های آتش‌نشانی بر اساس استاندارد بین المللی در رنگ‌های مختلف هستند که در ایران رنگ قرمز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خرید این محصول باید کپسولی را انتخاب کرد که متناسب با شرایط جوی محیط باشد و به ظرفیت مورد استفاده مواد اطفائی و نحوه عملکرد آن توجه داشت؛ همچنین باید به وزن کم برای حمل آسان و کاربرد راحت کپسول دقت کرد.
یکی از بهترین تولید کننده‌های کپسول پودر و گاز بازار، شرکت تولید کپسول آتش‌نشانی ایمن پیشتاز است. این شرکت انواع تجهیزات آتش‌نشانی معتبر را تولید می‌کند. کپسول آتش‌نشانی پودر و گاز ایمن پیشتاز از بهترین محصولات این شرکت است که از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع کپسول آتش‌نشانی و خرید جعبه آتش ‌نشانی همراه با گارانتی و بیمه یکساله می‌توانید با کارشناسان فروش این سایت تماس بگیرید و سفارش خرید خود را ثبت کرده و آن را در درب منزل تحویل بگیرید.

 

نوشتن دیدگاه

به این مطلب امتیاز دهید

0/5
امتیاز