ارتفاع نصب کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی باید در ارتفاعی نصب شوند که به راحتی بتوان به آن ها دسترسی داشت، این مسئله به قدری اهمیت دارد که باعث شده است یک استاندارد جهانی برای این موضوع تعریف شود که به همین خاطر امروز تصمیم داریم هر آنچه نیاز است درباره محل و ارتفاع نصب کپسول های آتش نشانی بدانید را بگوییم.

اهمیت رعایت محل نصب کپسول آتش نشانی در چیست؟

کپسول های آتش نشانی از وسایلی هستند که سبب حفظ امنیت سازه می شوند، این کپسول ها باید در محل درست نصب شوند، زیرا حین آتش سوزی باید دسترسی به آن ها بسیار راحت و آسان باشد. در صورتیکه محل نصب آن ها طبق استانداردها تعیین شده نباشد، حین آتش سوزی نمی توان سریعاً به آن ها دسترسی داشت و همین مسئله سبب افزایش خسارت های ناشی از آتش سوزی می شود. از این رو بهتر است حین نصب این کپسول ها در سازه، ارتفاع استاندارد نصب را در نظر گرفت.

محل نصب کپسول های آتش نشانی و ارتفاع استاندارد آن از سطح زمین

کپسول های آتش نشانی جدا از اینکه باید در ارتفاع مشخصی از زمین نصب شوند، بلکه باید در محل مخصوصی نیز قرار گیرند و تعداد مشخصی از آن ها در محل نصب باشد تا بتوانند سطح مشخصی از سازه را پوشش دهند.
اکنون نکاتی را در این باره بازگو می کنیم که باید حین نصب کپسول ها به آن ها اهمیت داد:

اهمیت رعایت محل نصب کپسول آتش نشانی در چیست؟

  • کپسول های آتش نشانی باید در محل هایی نظیر ورود و خروج در نصب شوند، این کار دو مزیت مهم دارد، اول اینکه دسترسی به آن ها آسان است و مورد بعدی چون این قانون جهانی می باشد، همه افراد از این موضوع اطلاع خواهند داشت که حین آتش سوزی به کدام قسمت ساختمان برای یافتن کپسول های آتش نشانی مراجعه کنند.
  • بسیار اهمیت دارد که این کپسول ها در فضاهایی قرار بگیرند که قابل رؤیت باشند.
  • حین نصب کپسول های آتش نشانی باید از بست های مخصوص بهره برد.
  • در صورتیکه فضای سازه بسیار بزرگ باشد باید از چندین کپسول استفاده کرد، این کپسول ها باید به گونه ای باشند که همه افراد در تمام نقاط ساختمان به آن دسترسی داشته باشند.
  • اگر قرار است این کپسول ها در ساختمانی نصب شوند که چند طبقه می باشند باید در هر طبقه یک کپسول نصب کرد.
    اگر طبقات بسیار بزرگ باشند باید از بیش از یک کپسول استفاده کرد.
  • کپسول های آتش نشانی باید در قسمت هایی از سازه قرار بگیرند که به دور از ماده اشتعال زا باشند.
  • کپسول های آتش نشانی باید در فضاهایی که به دور از نور خورشید و هر گونه برودت هوا هستند نگهداری شوند.
    هر گونه تغییرات آب و هوایی شدید می تواند روی عملکرد این محصولات تأثیر بد بگذارد و از همین رو این مسئله سبب می شود که کپسول شما زود به زود نیاز به سرویس داشته باشد.
  • این کپسول ها باید به گونه ای باشند که دستورالعمل استفاده از آن ها کاملاً مشخص باشد و فرد با خواندن آن بتواند از آن استفاده کند.
  • کپسول ها بسته به مواد تشکیل دهنده، ظرفیت و موارد دیگر باید در مدت زمان مشخصی تعمیر، ترمیم و سرویس شوند.
    هر دفعه که کپسول شما سرویس شود در کاغذ مشخصی ذکر می شود، این کاغذ باید در کنار کپسول های آتش نشانی باشد تا همگان به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.
  • محفظه کپسول های آتش نشانی نباید قفل باشند تا حین حادثه سریعاً بتوان به آن ها دسترسی داشت.

محل نصب کپسول های آتش نشانی و ارتفاع استاندارد آن از سطح زمین

برای تعیین ارتفاع کپسول های آتش نشانی نیز باید بدانید اگر کپسول مورد نظر شما وزنی کمتر از 18 کیلوگرم داشته باشد، قسمت سر آن در طرف خاموش کننده باید از زمین یک متر و پانصد سانتی متر فاصله داشته باشد. در صورتی که کپسول شما بیشتر از 18 کیلوگرم وزن داشته باشد، باید به گونه ای نصب شود که قسمت سر خاموش کننده آن از زمین نهایت 1 متر فاصله داشته باشد. اگر کپسول شما قابل حمل است و به اصطلاح چرخ دار بوده، باید در مکانی که برای آن مشخصی می شود قرار بگیرد، این کپسول ها پس از هر بار استفاده باید در مکان خود قرار بگیرند و تحت هیچ شرایطی جا به جا نشوند.

رعایت موارد بالا تنها به نفع خود شماست و به ایمنی سازه کمک می کند، در صورت رعایت این نکات شما می توانید حین آتش سوزی سریعاً دست به کار شوید و کمترین خسارت به اموال و جان ساکنین وارد شود. مرکز فروش تجهیزات آتش نشانی اینتراسپایر در حال حاضر آماده فروش انواع کپسول ها و ارائه مشاوره های اختصاصی بوده و شما می توانید با اطمینان خاطر از خدمات پس از فروش آنان، اقدام به خرید این محصولات از طریق این مرکز کنید.

نوشتن دیدگاه

به این مطلب امتیاز دهید

0/5
امتیاز