کپسول آتش نشانی از کجا بخریم

مراکز زیادی در ایران هستند که شما می توانید از طریق آن ها برای خرید کپسول های آتش نشانی اقدام کنید. اما همانطور که می دانید این کپسول ها از ابزارهای امنیتی می باشند که تنها یک اشتباه کوچک درباره آن ها می تواند به نابود شدن انسان یا انسان های زیادی بیانجامد، به همین دلیل برای خرید آن ها باید نهایت دقت را به عمل آورد. کپسول ها از جمله اقلامی هستند که شما تنها ظاهر آن ها را می بینید و در صورت عدم داشتن تخصص نمی توانید از صحت محتوای درون آن ها مطلع شوید!
به همین خاطر قبل از اینکه کمی در این مورد تحقیق کنید تا با بازار این محصولات آشنا شوید بهتر است به دنبال یک فروشنده مطمئن باشید تا بتوانید یک کپسول آتش نشانی استاندارد و مورد اعتماد برای سازه خود تهیه کنید. همانطور که می دانید کپسول های آتش نشانی توانسته اند سالانه جان هزاران انسان را نجات دهند و روز به روز بر اهمیت حضور آن ها در هر سازه ای بیشتر افزوده می شود، به گونه ای که در بسیاری از جوامع پیشرفته، استفاده از آن ها در ساختمان ها و هر سازه ای واجب و الزامی است.

نکات مهم هنگام خرید کپسول آتش نشانی
در ایران همچنان استفاده از این محصولات تنها در برخی از سازه های پرتردد و با ظرفیت بالا اجباری است و تاکنون حضور آن ها در تمامی ساختمان ها الزامی نشده است. به همین خاطر ممکن است که هنگام تهیه این محصولات، خرید و استفاده از آن ها برای ما بسیار جای سؤال داشته باشد. از آنجایی که خرید این محصولات و انتخاب درست آنان اهمیت زیادی دارد، تصمیم گرفتیم امروز نکاتی را درباره خرید این محصولات بیان کنیم.

نکات مهم هنگام خرید کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی کلاس بندی های متفاوتی دارند، زیرا همه مواد اشتعال زا را نمی توان با یک ماده مخصوص خاموش کرد. به عبارتی این مسئله کاملا تخصصی است. برای مثال برای کپسول های آتش نشانی خودروها که اغلب آتش سوزی ها ناشی از بنزین می باشد، کپسولی را در نظر می گیرند که محتوای آن از پودر یا دی اکسید کربن باشد، زیرا مواد دیگر نظیر آب نمی توانند برای خاموش کردن کپسول های آتش نشانی کاربردی داشته باشند.

پس بهتر است اکنون با کلاس بندی کپسول های آتش نشانی آشنا شویم:

  • دسته اول برای خاموش کردن موادی هستند که جامد و خشک بوده مانند کاغذ و برای خاموش کردن آن ها باید از کپسول های آتش نشانی آب و گاز استفاده کرد.
  • دسته دوم مایعاتی مانند بنزین هستند که سریعاً قابل اشتعال هستند، برای خاموش کردن این دسته از مواد باید از کپسول هایی استفاده شود که با کف پر شده اند، کف می تواند به راحتی بنزین و هر مایع اشتعال زایی را خاموش کند.

نکات مهم هنگام خرید کپسول آتش نشانی

  • دسته سوم کپسول هایی هستند که مختص گازهایی می باشند که واکنش پذیری بالایی با اکسیژن دارند و سبب انفجار و آتش سوزی می شوند. استفاده از گاز کربن دی اکسید نیز برای این مورد بسیار مناسب بوده، زیرا از رسیدن اکسیژن که تأمین کننده سوخت برای آتش سوزی مایعات است ممانعت می کند.
  • برخی از فلزات نیز مانند تیتانیوم سریعاً آتش می گیرند و برای خاموش کردن آن ها نیز باید از کپسول های خاصی که در دسته چهارم قرار می گیرند بهره گرفت. این کپسول ها توسط پودر خشک پر شده اند.
  • و دسته پنجم کپسول هایی هستند که حین آتش سوزی تجهیزات برقی باید از آن ها استفاده کرد، این کپسول ها حاوی پودر و گاز دی اکسید کربن هستند.

نکات مهم بعد از خرید کپسول آتش نشانی

نکات مهم بعد از خرید کپسول آتش نشانی

پس از خرید کپسول های آتش نشانی مد نظر خود باید در مدت زمان های تعیین شده این ابزارآلات توسط فردی معتمد و مورد تأیید سازمان آتش نشانی چک شوند و در نهایت به شما برگه ای داده شود.
فراموش نکنید که تهیه این کپسول ها به تنهایی کافی نیست و چک کردن منظم آن ها برای تأیید عملکرد استاندارد آن ها حین آتش سوزی از ملزومات است. در صورتیکه آتش سوزی رخ دهد و کپسول مد نظر از کار افتاده باشد یا غیرفعال باشد، ابتدا چک لیست کپسول بررسی می شود.

در صورت چک نکردن منظم این کپسول، مسئولیت آتش سوزی به عهده شخصی بوده که این وظیفه را بر عهده داشته است؛ مانند مدیران ساختمان. پس گفتنی است که نه تنها حین خرید این محصولات باید دقت کنید، بلکه بهتر است مرکزی را بیابید که خدمات خوبی در زمینه تعمیر و ترمیم این کپسول ها بعد از خرید ارائه می دهد. مرکز فروش تجهیزات آتش نشانی اینتراسپایر در حال حاضر آماده فروش انواع کپسول ها و ارائه مشاوره های اختصاصی بوده و شما می توانید با اطمینان خاطر از خدمات پس از فروش آنان، اقدام به خرید این محصولات از طریق این مرکز کنید.

نوشتن دیدگاه

به این مطلب امتیاز دهید

0/5
امتیاز