فایربال آتش نشانی

امروزه تجهیزات آتش نشانی بسیاری برای حفاظت فردی، اعلام حریق، هشدار حریق و اطفای حریق وجود دارد که هر کدام ویژگی و کاربرد خاصی دارند. فایربال آتش نشانی یکی از پیشرفته ترین تجهیزات آتش نشانی است که طراحی منحصر به فردی دارد و دارای عملکرد خودکار است از این رو مورد توجه بیشتر افراد واقع شده است. فایربال آتش نشانی در واقع همان توپ اطفای حریق است که جزء خاموش کننده های پر قدرت آتش محسوب می شود. این تجهیزات امروزه در طرح های جدیدتری به بازار وارد شده اند که کیفیت و کاربرد بالایی دارند و در کوتاه ترین زمان آتش را از بین می برند.

فایربال آتش نشانی دارای محرک های خاصی بوده که در مقابل حرارت شدید و شعله آتش به سرعت عکس العمل نشان می دهد و برای اطفای آتش روی آن مواد خاموش کننده پخش می کند. موادی که در فایربال آتش نشانی استفاده می شود شامل مونو آمونیوم فسفات است که به عنوان ماده غیر سمی بدون مداخله انسان انواع آتش کلاس A، B و C را خاموش می کند. اکثر تولید کنندگان تجهیزات آتش نشانی برای افرادی که از این وسایل استفاده می کنند، علائم هشدار دهنده و اخطارهای لازم را روی فایربال توضیح داده اند تا استفاده از آن ها آسان تر شود. فایربال های آتش نشانی در مدل های مختلفی تولید می شوند که اساس کار تمام آن ها یکی است.

طراحی این تجهیزات به گونه ای است که در داخل توپ ماشه ای ایمن دارند تا مواد خاموش کننده را درون توپ نگه داری کند. این ماشه پس از قرار گیری در دمای بالای 70 درجه سانتی گراد در عرض چند ثانیه فعال و پوشش توپ باز می شود و در نهایت پودر خاموش کننده برای اطفای حریق در فضا پخش می شود.

کاربرد فایربال آتش نشانی

کاربرد فایربال آتش نشانی

همانطور که در بالا به عملکرد فایربال آتش نشانی اشاره شد این تجهیزات با عملکرد اتوماتیک بسیار کاربردی و پر مصرف هستند. این دستگاه با طراحی پیشرفته ای که دارد بدون دخالت انسان با سه روش تشخیص شعله، زنگ هشدار و خاموش کننده آتش به محافظت از انسان، حیوان و ... می پردازد. سال هاست که فایربال آتش نشانی در دسترس عموم قرار گرفته است و در اکثر خانه ها و مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به تحقیقات و بررسی های انجام شده کاربرد فایربال آتش نشانی بسیار گسترده است از این رو جزء تجهیزات مفید و کارآمد آتش نشانی محسوب می شود. در واقع امروزه کاربرد اصلی فایربال آتش نشانی در سیستم های ایمنی مساکن عمومی و تجاری است.

این دستگاه ها در شرایط اضطراری با قدرت بالا توانایی خاموش کردن انواع آتش را به عهده دارند. بیشتر افراد برای عملکرد بهتر تجهیزات آتش نشانی از فایربال به همراه کپسول های آتش نشانی استفاده می کنند، این روش برای محافظت در مقابل آتش بسیار عالی و کاربردی است. در زیر به کاربرد فایربال آتش نشانی در محیط های مختلف اشاره شده است

  • انبارها
  • حمل و نقل
  • اتاق ها و کابین های ذخیره سازی
  • ساختمان های تجاری
  • ساختمان های اداری
  • خانه های سالمندان
  • منازل مسکونی
  • و ...

به طور کلی کاربرد گسترده و عملکرد مناسب فایربال های آتش نشانی سبب شده این تجهیزات برای حفاظت و ایمنی در برابر آتش سوزی قابل اعتماد و موثر باشند. از این رو با اطمینان کامل و بدون نگرانی می توان از انواع فایربال آتش نشانی در محیط های مختلف استفاده کرد.

نصب فایربال آتش نشانی

نصب فایربال آتش نشانی

پس از آشنایی با کاربرد و عملکرد فایربال آتش نشانی باید نسبت به نحوه صحیح نصب این تجهیزات نیز آشنایی کافی داشته باشید. در کل برای نصب فایربال آتش نشانی باید نکات مهمی را در نظر داشت تا کارایی دستگاه افزایش پیدا کند. از این رو در زیر به نکات مهمی در زمینه نصب فایربال آتش نشانی اشاره شده است

  • فایربال باید در ارتفاع 30 سانتی متری از منبع نصب شود
  • برای قرار دادن فایربال روی دیوار از پایه های ثابت (براکت) استفاده کنید
  • فایربال را حداقل نیم متر بالاتر از سطح زمین نصب کنید
  • برای نصب بهتر است از افراد ماهر و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید
  • اکثر فایربال ها توانایی اطفای حریق را در فضای 9 متر مکعبی دارند از این رو به محل نصب آن دقت کنید
  • و ...

ما در مجموعه تجهیزات آتش نشانی اینتراسپایر با فروش انواع تجهیزات آتش نشانی این امکان را به شما می دهیم که بتوانید از محصولاتی مقاوم و با کیفیت بهره ببرید.

نوشتن دیدگاه

به این مطلب امتیاز دهید

0/5
امتیاز