نمونه قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی

اولین نکته ای که در این مطلب باید قبل از همه چیز باید این موضوع را بدانید که قرارداد هایی که بین طرفین یک معامله در خصوص ایمنی بسته می شود، معمولا فقط در خصوص شارژ کپسول آتش نشانی نیستند و به عنوان مثال شما با یک شرکت در خصوص تامین تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق قرارداد می بندید. پس به عبارتی می توان گفت کاربرد این قرارداد برای انجام خدمات ایمنی و فروش و شارژ کپسول آتش نشانی است.

برای تنظیم کردن قرارداد حتما باید مواردی مانند شرایط خاصی که ممکن است در طول قرارداد پیش بیاید را مد نظر قرار دهید و به زبان ساده تر با آینده نگری حوادث و اتفاقاتی که ممکن است برای شما و ساختمان رخ دهد را باید در نظر داشته باشید.

پس با این وجود نمی توان به صورت دقیق قرارداد هایی از پیش آماده شده برای شارژ کپسول های آتش نشانی در نظر بگیریم، ولی به هر حال می توانیم بگوییم که تقریبا تمام قرارداد ها مانند تصویر زیر شروع می شوند.

نمونه قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی

یکی از مهمترین مواردی که در خصوص قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی باید به یاد داشته باشید این است که آگاهی مناسب در خصوص این که مفاد قرارداد به درستی اجرا شده است یا خیر پیدا کنید، به همین دلیل در ادامه نکات ایمنی و مهم در خصوص شارژ کپسول های آتش نشانی را در اختیار شما قرار می دهیم.

کنترل و تحویل کپسول آتش نشانی

مواردی که شما باید در نمونه قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی کنترل کنید و در خصوص بررسی انواع کپسول آتش نشانی به یاد داشته باشید عبارتند از:

  • نوع کپسول هایی که در قسمت های مختلف ساختمان، کارخانه، کارگاه یا شرکت قرارگرفته اند را بررسی کنید و مطمئن شوید که هر کپسول در محل مناسب خود قرار گرفته است.
  • ظرفیت و به زبان ساده تر وزن کپسول آتش نشانی را باید بعد از سرویس دهی چک کنید و این موضوع را در نظر داشته باشید که ظرفیت کپسول با مقدار مواد اشتعال زا و سوختنی آن محیط متناسب باشد.
  • فشار تخلیه استاندارد و کارآمد برای کپسول های آتش نشانی در زمان حادثه باید حدود 100 PSI یا 7 اتمسفر باشد.
  • طول پرتاپ ماده خاموش کننده در کپسول های آتش نشانی شما باید بین 2 تا 7 متر باشد که این عدد به عوامل بسیار مهمی مانند، گاز موجود در کپسول آتش نشانی، نوع کپسول آتش نشانی و درست شارژ شدن بستگی دارد.
  • استفاده از کپسول آتش نشانی بعد از شارژ شدن و سرویس دهی باید به گونه ای باشد که استفاده از آن برای همگان امکان پذیر باشد.

مورد اصلی که بعد از شارژ شدن کپسول باید در نظر داشته باشید این است که همه موارد مربوط به آن با خصوصیات درج شده روی سیلندر باید همخوانی داشته باشند و همچنین شما باید به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالانه از تجهیزات ایمنی خود دیدن کنید و سلامت آن ها را بررسی کنید.

شارژ کپسول های آتش نشانی

یکی دیگر از نکات دیگر که باید در نظر داشته باشید این است که حتما در مورد این که آیا شرکتی که مد نظر دارید برای بستن قرارداد تامین ایمنی ساختمان در برابر آتش سوزی قابل اعتماد است یا خیر!
برای فهمیدن این موضوع یک راه بسیار ساده وجود دارد و آن هم این است که شرکت مورد نظر خود را با نمونه کار ها و سایر ارگان هایی که طرف قرارداد او هستند مورد قضاوت قرار دهید. به این صورت شما می توانید با خیال راحت تری قرارداد را ببندید.
مورد بعدی که می تواند در این خصوص به شما کمک کند تنوع خدمات مورد نظر شرکت شماست؛ شما باید سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که دایره خدماتی که ارائه می دهد گسترده باشد و بتوانید تمام خدمات مربوط به تجهیزات آتش نشانی را به صورت یکجا از آنها بگیرید تا مجبور نشوید با نا هماهنگی دست و پنجه نرم کنید.
آگاهی داشتن در خصوص موضوع قرارداد یکی از مهمترین موضوعاتی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید، به همین دلیل در ادامه مطالبی که می تواند برای شمما مفید باشد را در اختیار شما قرار می دهیمی تا بتوانید از آنها استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه

به این مطلب امتیاز دهید

0/5
امتیاز