کپسول های آتش نشانی
کپسول های آتش نشانی

کپسول آتش نشانی یکبار مصرف

کپسول آتش نشانی یکبار مصرف از نمونه تجهیزات ایمنی و اطفای حریق می باشد و در خانواده کپسول های آتش نشانی قرار دارد. این نوع کپسول آتش نشانی که با نام اسپری خاموش کننده یکبار مصرف نیزشناخته می شوند. کپسول آتش نشانی یکبار مصرف عموما در وزن های نیم الی یک کیلوگرمی در بازار عرضه می شوند. همانطور که از نام این نوع کپسول ها مشخص است بعد از یکبار استفاده نمی توان دیگر از آن ها استفاده کرد در برخی از نمونه ها نیز قابلیت شارژ مجدد را نیز ندارند.

اسپری خاموش کننده یکبار مصرف

این نوع خاموش کننده آتش که با نام FIRE STOP در بازار شناخته می شوند. درون آن با استفاده از ماده ای به نام سی وان تشکیل پر شده است. سی وان با ایجاد جلوی هر گونه آتش سوزی را می گیرد. و بدون هیچ نوع نگرانی و با اطمینان خاطر می توانید از این نوع کپسول استفاده نمایید. کفی که به وسبله کپسول ایجاد می شود موجب خفه کردن سریع آتش می شود. از مزایای خاموش کننده های یکبار مصرف سهولت در استفاده، کم جا و کم حجم بودن آن می باشد. از محل هایی که می توان از این نوع کپسول استفاده کرد می توان به آشپزخانه، خودرو و چادرهای مسافرتی اشاره کرد.اما این نوع کپسول آتش نشاین برای مهار چه نوع آتش هایی مناسب است؟ اتش های نوع a و b بهترین گزینه برای مهار با استفاده از این نوع کپسول آتش نشانی هستند. آتش سوزی نوع A، شامل آتش سوزی مواد جام می باشد و آتش سوزی نوع B که آتش سوزی در مایعات مانند نفت، بنزین و گازوئیل می باشد. درون کپسول های آتش نشانی بکبار مصرف عموما به وسیله ماده خاموش کننده پر شده است و از گاز نیتروژن و سایر مواد شیمیایی استفاده نشده است. با توجه به حجم مواد موجود در اسپری خاموش کننده یکبار مصرف این نوع کپسول آتش نشانی برای آتش سوزی های کوچک کاربرد دارد. بنابراین سعی نمایید در مرحله اول آتش سوزی و قبل از اینکه آتش بیش از حد گسترش یابد با استفاده از کپسول آتش نشانی اقدام به مهار آتش نمایید. با توجه به اینکه این نوع کپسول آتش نشانی برای ساخت دارای تکنولوژی خاصی می باشد عموما در ایران تولید نمی شوند و وارداتی می باشند.

قیمت کپسول آتش نشانی یکبار مصرف

کپسول آتش نشانی یکبار مصرف همانطور که بیان شد، در وزن های نیم و یک کیلوگرمی در بازار عرضه می شود. بنابراین با توجه به اینکه چه نوع کپسول آتش نشانی را از چه برندی تهیه می نمایید. قیمت آن متفاوت خواهد بود جهت خرید خاموش کننده یکبار مصرف و اطلاع از قیمت آن می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

نکاتی که هنگام خرید کپسول آتش نشانی یکبار مصرف باید رعایت شود

همواره قبل از خرید کپسول آتش نشانی باید نکاتی را رعایت نمایید. این نکات به انتخاب هر چه بهتر شما کمک خواهند کرد. این نکات شامل موارد زیر است؟

  • کپسول آتش نشانی را از کجا بخریم؟
  • در محیط خود با چه نوع آتش سوزی سر و کار دارید؟
  • آیا این حجم از کپسول آتش نشانی می تواند برای محیط مغازه، فروشگاه و ... مفید باشد؟
  • آیا این نوع کپسول آتش نشانی به وسایل صدمه وارد می نماید؟
  • آیا مواد تشکیل دهنده در کپسول آتش نشانی سمی و شیمیایی می باشد؟

خاموش کننده یکبار مصرف را از کجا بخریم؟

سعی نمایید خاموش کننده یکبار مصرف و سایر کپسول های آتش نشانی را از مراکز مجاز و دارای مجوز خریداری نمایید. از خرید کپسول آتش نشانی از مراکز غیر مجاز اکیدا خودداری نمایید. و همواره به نشان استاندارد کپسول آتش نشانی توجه داشته باشید. این مراکز تنها به فکر سود هستند و ممکن است اقدام به عرضه کپسول ها یغیر استاندارد نمایند.

خاموش کننده یکبار مصرف FIRE STOP مناسب محیط مورد نظر است؟

با توجه به انواع کلاس های آتش، و متفاوت بودن ماهیت هر نوع آتش سوزی و روش های خاموش کردن آن ها، بنابراین نمی توان از یک نوع کپسول آتش نشانی در همه محیط ها و برای تمام انواع آتش سوزی استفاده کرد. بنابراین قبل از خرید بهتر است بدانید کپسول های آتش نشانی یکبار مصرف تنها برای آتش سوزی نوع A , B مفید هستند.

آیا خاموش کننده پودری به تجهیزات آسیب می رساند؟

این نوع خاموش کننده، به مواد باقی مانده ار آتش سوزی آسیبی نمی رساند و بعد از مهار آتش لازم است اگر موادی از کپسول آتش نشانی بر روی وسایل باقیمانده است آن را تمیز نمایید.

آیا مواد تشکیل دهنده در کپسول آتش نشانی سمی و شیمیایی می باشد؟

مواد استفاده شده در خاموش کننده یکبار مصرف بدون گاز نیتروژن می باشد و به غیر از مواد اطفای حریق که شیمیایی می باشند از مواد سمی دیگری استفاده نشده است و استفاده از آن در محیط خانه صدمه ای به شما وارد نمی کند و ممکن است به دلیل مواد شیمیایی تنها باعث بروز التهاب تنفسی شوند.

نوشتن دیدگاه

به این مطلب امتیاز دهید

0/5
امتیاز