همه ساله حریق و انفجار در صنایع و مجتمع های مسکونی ،جان بسیاری از افراد را گرفته و صدمات جبران ناپذیری به اموال و تجهیزات وارد می نماید و این در حالیست که بررسي ها ثابت نموده كه بيش از 75 تا 80 درصد حريق ها قابل پيش بيني و پيشگيري مي باشند ،به طوری که اگر در فاز شروع حریق یک وسیله اطفائی مناسب مانند کپسول آتش نشانی در محل وجود داشته و افراد نحوه استفاده از آن را بدانند چه بسا از حریق های سنگین وفجایع بسیاربزرگ جلوگیری خواهد شد.

بررسی جهت شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی بر حسب نوع کپسول ، که از نوع فشار دائم یا بالن دار باشند و نوع پودر داخل آنها ، طبق دستور سازنده در فواصل زمانی معین ( ماهیانه، سه ماهه، شش ماه و یا سالانه) باید مورد بازدید قرار دارد . تا در صورت مشاهده کمترین عیب و نقص و یا سپری شدن تاریخ شارژ آنها ، برای رفع عیب و یا شارژ مجدد اقدام نمود .

هنگام تجدید شارژ کپسول آتش نشانی ، باید فقط از همان نوع پودری که سازنده دستگاه توصیه کرده است و مشخصات آن روی کپسول ها درج شده است استفاده نمود.استفاده از سایر پودر ها می تواند مشکلات و خطراتی را باعث شود.

نکات ایمنی شارژ کپسول آتش نشانی

1.شارژکننده کپسول ها حتما باید عضو اتحادیه صنف ایمنی، کلاه و لوازم آتشنشانی باشند.

2.پس از شارژ کپسول آتشنشانی باید دستگاه پلمپ شده و کارت شارژ به آن الصاق گردد.

3. اگر شارژ کننده مدعی به تعویض پودر شد حتما با ید مشخصات پودر مورد استفاده در فاکتور ذکر گردد.

نکته: پودر های کپسول های آتش نشانی به هیچ وجه نیاز به تعویض ندارد و فقط زمانی پودر باید تعویض گردد که پودر در اثر مرور زمان سفت شده باشد.

نوشتن دیدگاه

به این مطلب امتیاز دهید

0/5
امتیاز