تولید کننده جعبه آتش نشانی

یکی از تجهیزات اطفا حریق در ساختمان ها به کار برده می شوند جعبه آتش نشانی است که می تواند در زمان حوادث از آسیب های جانی و مالی بسیار جدی جلوگیری کند و همچنین حرارت و دودی که از آتش سوزی ایجاد شده است را مهار کند تا مامورین آتش نشانی به محل آتش سوزی برسند، ولی همین جا مزایای استفاده از جعبه آتش نشانی برای شما تمام نخواهد شد؛ چرا که جعبه های آتش نشانی به ماموران آتش نشانی کمک می کنند که برای رساندن آب به طبقات بالاتر ساختمان به مشکل بر نخورند.
به دلایلی که گفتیم استفاده از جعبه آتش نشانی یکی از ملزومات یک ساختمان است و باید دقت داشته باشید که استفاده از جعبه آتش نشانی طبق ضوابط آتش نشانی ساختمان یک موضوع اجباری است و شما تا زمانی که جعبه های آتش نشانی خود را طبق استاندارد های موجود نصب نکنید پایان کار ساختملان خود را دریافت نخواهید کرد. پس بی برو برگرد اگر طبق قوانین اداره آتش نشانی ساختمان شما دارای شرایط مورد نظر این سازمان باشد، شما حتما باید نظر مثبت مامور نظارت اداره آتش نشانی را با انجام کار اصولی و درست جلب کنید.
برای اطلاع بیشتر در مورد قوانین وضوابط مربوط به اداره آتش نشانی و سایر موارد مربوط به جعبه های آتش نشانی می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید تا به سراغ این موضوع برویم که جعبه آتش نشانی چطور ساخته می شود تا بیشتر با آن آشنا شوید.

ضوابط آتش نشانی ساختمان به زبان ساده

تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی

ابعاد استاندارد جعبه آتش نشانی

در ضمن شما می توانید با مطالعه رایزر خشک آتش نشانی در مورد سیستم آبرسانی جعبه آتش نشانی بیشتر بدانید.

تولید کننده جعبه آتش نشانی

یک شرکت تولید کننده جعبه های آتش نشانی باید مطابق با استانداردهای جهانی و زیر نظر مهندسین کنترل کیفی اقدام به تولید کنند و به مواد اولیه مصرفی ، ابعاد ، وزن و محل قرارگیری این جعبه ها بسیار باید دقت کرد. اتحادیه اروپا شرکت های مختلفی را در سراسر دنیا در این زمنه تایید نموده است، در ایران نیز تولیدکنندگان شاخصی برای ساخت و ارائه این محصولات وجود دارد که از نظر استانداردهای جهانی نیز مورد تایید قرارگرفته اند. حال برای این که متوجه شویم چگونه یک جعبه آتش نشانی تولید می شود در ادامه مرحله به مرحله نحوه تولید جعبه آتش نشانی را با هم بررسی می کنیم.

ساختن جعبه آتش نشانی

نحوه تولید جعبه آتش نشانی

  • در مرحله ی اول ابتدا ورق هایی که براب ساخت جعبه آتش نشانی در نظر دارند را از نظر کیفی کنترل می کنند تا مشکلی نداشته باشند.
  • مرحله دوم برش کاری و گوشه زنی است، در این مرحله ورق ها را در ابعاد مورد نیاز برای تولید جعبه آتش نشانی برش می زنند و عملیات گوشه زنی را برای اتصالات بهتر در مرحله مونتاژ انجام می دهند، گوشه زنی باید توسط دستگاه های مناسب انجام شود، چرا که این مرحله بسیار مهم است و روی کیفیت نهایی کار تاثیر زیادی دارد.
  • مرحله سوم پانچ کاری است. در این مرحله جای محل قفل و محل کلید یدکی و ورودی آب و هواکش روی ورقه های جعبه آتش نشانی ایجاد می شود.
  • مرحله چهارم خم کاری است که از اسم آن معلوم است که در این مرحله چه کاری می کنند.
  • مرحله پنجم ساخت جعبه آتش نشانی جوشکاری است. در این مرحله باید جوشکاری توسط افراد حرفه ای و توسط دستگاه های پیشرفته انجام شود.
  • مرحله ششم رنگ کاری می باشد. در این مرحله ابتدا ورق ها را درون وان های چربی گیری و فسفاته قرار می دهند و سپس رنگ کاری به روش کوره ای شروع می شود. (از آنجایی که رنگ کوره ای یکی از بهترین و با دوام ترین) در این مرحله ابتا جهبه ها را درون وان های چربی گیری و فسفاته قرار می دهند و بعد از آن عملیات رنگ زدن آنها بوسیله رنگ کوره ای انجام می شود.
  • بعد از رنگ کاری نوبت نصب یراق آلات مختلف مانند لولا و قفل و... می باشد.

امیدواریم که از مطلبی که در اختیار شما قرار دادیم لذبت برده باشید. در ادامه می توانید با مراجعه به صفحه جعبه آتش نشانی از محصولات ما دیدن کنید.

نوشتن دیدگاه

به این مطلب امتیاز دهید

0/5
امتیاز