تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی

تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی

جعبه های آتش نشانی امروزه یکی از موارد ایمنی اصلی و حیاتی در ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری و... هستند که استفاده از آن ها علاوه بر این که توسط سازمان آتش نشانی برای دارندگان ساختمان الزامی است، شما باید به یاد داشته باشید که حادثه هیچگاه خبر نمی کند و بهتر است که که همیشه احتیاط را رعایت کنید و در برابر خطرات احتمالی (آن هم خطر آسیب دیدگی در اثر آتش سوزی که ممکن است ضرر های جبران ناپذیری به جان و مال شما بزند) آمادگی لازم را داشته باشید. از آنجایی که در مقالات ابعاد استاندارد جعبه آتش نشانی و جزئیات نصب جعبه آتش نشانی یا فایرباکسو >نکات مهم در خصوص جعبه های آتش نشانی در مورد جعبه های اتش نشانی صحبت کرده ایم در این مقاله قصد داریم که برای شما در مورد تجهیزاتی که از آنها در جعبه های آتش نشانی استفاده می شود صحبت می کنیم. این تجهیزات عبارتند از شیلنگ و قرقره آتش نشانی شیر آتش نشانی کپسول آتش نشانی و در بعضی موارد کوپلینگ آتش نشانی نیز در این تجهیزات حضور دارد و از آن استفاده می شود.

در ادامه در مورد تک تک این تجهیزات صحبت خواهیم کرد. پس با اینتر اسپایر همراه باشید.

شیلنگ و قرقره در جعبه آتش نشانی


قرقره در جعبه های آتش نشانی به قسمتی گفته می شود که شیلنگ آتش نشانی دور آن پیچیده می شود. در جعبه های آتش نشانی از دو نوع قرقره استفاده می شود:

  • قرقره باشیلنگ هوزریلی
  • قرقره با شیلنگ برزنتی

جنس شیلنگ های هوزریلی از پلاستیک است و استفاده از آن برای همه ی افراد ممکن و راحت است اما دبی آب آنها از شیلنگ های آتش نشانی برزنتی کمتر است.
استفاده از شیلنگ های برزنتی نیاز به آموزش دارد و باید برای استفاده حتما تا آخر باز شوند در صورتی که برای استفاده از شیلنگ و قرقره های هوز ریلی کافی است که شیر آب آن را باز کنید. ولی قیمت قرقره و شیلنگ های برزنتی از شیلنگ های هوزریلی کمتر است ولی شیلنگ و قرقره های هوز ریلی دارای عمر بیشتری هستند و برای استفاده از آن ها لازم نیست که از شیر و دیگر تجهیزات آتش نشانی استفاده کنید.

شیر و کوپلینگ آتش نشانی در جعبه آتش نشانی

شیر و کوپلینگ آتش نشانی فقط در جعبه آتش نشانی که در آنها از قرقره و شیلنگ برزنتی استفاده شده است استفاد می شود و استفاده از آنها به این صورت است که برای استفاده از آنها شیلنگ برزنتی را با اسفاده از کوپلینگ به شیر آتش نشانی موجود در جعبه می بندند و سپس شیر آتش نشانی را باز می کنند تا آب به شیلنگ آتش نشانی وارد شود.
نکته ای باید در نظر گرفت این است که قبل از بازکردن شیر باید شیلنگ برزنتی را به طور کامل باز کرده باشید.

کپسول آتش نشانی استفاده شده جعبه آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی امروزه تجهیزات معروف و معمول برای خاموش کردن آتش هستند که به احتمال زیاد همه ی ما با آنها آشنایی داریم. کپسول های آتش نشانی در جعبه آتش نشانی به عنوان یک وسیله ی یدکی استفاده می شوند. این یعنی اگر در مواردی به یک جعبه آتش نشانی که درون آن هیچ کپسول آتش نشانی وجود ندارد بر خوردید متعجب نشوید. قرار دادن یا ندادن کپسول آتش نشانی بستگی به کسی دارد که سیستم اطفا حریق و طراحی جعبه های آتش نشانی شما را انجام می دهد.
کپسول های آتش نشانی دارای انواع مختلفی هستند که از هرکدان از آنها برای خاموش کردن یکی از انواع آتش استفاده می شود و استفاده اشتباه غیر اصولی و اشتباه از آنها باعث ضرر های جبران ناپذیری می شود.
با کمی مطالعه مطالب زیر می توانید متخصص استفاده از کپسول های آتش نشانی شوید.

کلاس های آتش

راهنمای خرید کپسول آتش نشانی

انواع پودر های آتش نشانی و ویژگی های آنها

نوشتن دیدگاه

به این مطلب امتیاز دهید

0/5
امتیاز