هنگامی که از کپسول آتش نشانی استفاده می کنید باید از نحوه نگهداری و نکات ایمنی آن آگاه باشید. عملیات شارژ کپسول آتش نشانی یکی از نکاتی است که همواره باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از کپسول آتش نشانی حتی برای مدت زمان کوتاه منجرب می شود که هنگام بروز حوادث بعدی کارائی لازم برای اطفای حریق را نداشته باشد. بنابراین باید به صورت دوره ای به مراکز شارژ کپسول آتش نشانی مراجعه کنید.نحوه شارژ کپسول آتش نشانی بسیار ساده بوده و شامل چند اقدام ساده است. متناسب با نوع کپسول آتش نشانی دستورالعمل ها و دستگاههای مختلفی برای شارژ کپسول آتش نشانی وجود دارد. برای آشنایی بیشتر درباره خرید دستگاه شارژ کپسول آتش نشانی می توانید به قسمت مخصوص این موضوع در سایت مراجعه نمایید. دستگاه عمل شارژ کپسول آتش نشانی باید در مراکز مجاز مانند اینتر اسپایر و ... که دارای دستگاههای استاندارد هستند باید انجام شود.در این مطلب سعس شده است نحوه شارژ کپسول آتش نشانی (recharge a fire extinguisher) به صورت کامل توضیح داده شود . برخی از افراد بر این عقیده هستند که اگر از کپسول آتش نشانی برای مدتی محدود استفاده شود لازم نیست که دوباره عملیات شارژ بر روی آن انجام شود این یک تفکری اشتباه است زیرا استفاده از کپسول آتش نشانی حتی برای مدتی محدود باعث می شود که میزان تراکم فشاری موجود در کپسول کاهش پیدا کرده و از کارائی لازم در هنگام استفاده برخوردار نباشد.

نحوه شارژ کپسول آتش نشانی

نحوه شارژ کپسول آتش نشانی

1-در ابتدا لازم است شما از نوع خاموش کننده و موادی که در آن قرار دارد آگاه باشید. کلاس های کپسول آتش نشانی به این شرح است. کلاس a در کپسول های آتش نشانی به کپسول هایی اشاره دارد که درون آن ها از آب پر شده است. اما دیگر کلاس های خاموش کننده مانند b ,c ,d و... دارای مواد دستور العمل های مختص به خود هستند. و برخی از آن ها با مواد شیمیایی خشک و... پر می شوند. این اصل که از چه نوع موادی برای شارژ کپسول آتش نشانی باید استفاده شود مهم است زیرا اگر به هنگام شارژ کپسول آب درون آن را از گاز پر کنید خطر آفرین باشد.


2- اگر از کپسول آتش نشانی خود برای مدتی محدود استفاده می کنید لازم است مواد ان به طور کامل تخلیه شود تا بتوان عملیات ارژ را بر روی آن انجام داد. عملیات تخلیه به این صورت است که شما دست خود را بر روی ضامن تخلیه نگه می دارید تا تمام مواد آن خارج شود. هنگامی که موادی دیگر از کپسول خارج نشود ، عملیات شارژ به خوبی انجام شده است.


3- چک کردن و تمیز کردن قسمت های مختلف یک خاموش کننده از کارهای مهم قبل از شارژ کپسول می باشد. هنگام تمیز کاری لازم است اجزایی مانند شیلنگ ، اهرم فشار و ... به خوبی تمیز شوند. از سالم بودن نازل اهرم و حلقه پمپ اطمینان حاصل پیدا کنید. تعویض قطعات فرسوده و سوراخ شده قبل از شارژ کپسول مهم است. این کار را می توانید با استفاده از دستگاههای نشت یاب انجام دهید


4- برای شارژ باید به مواد و یک دستگاه که تحت فشار مواد را به درون کپسول منتقل می کند دسترسی داشته باشید . از موادی که در بازار به تمام خاموش کننده ها سازگاری دارد Fireade2000 می باشد. میزان استفاده از مواد نیز برای شارژ کپسول بسیار مهم است.

البته باید بدانید در صورت وارد شدن آسیب های زیاد به کپسول آتش نشانی، گاهی اوقات بهتر است کپسول آتش نشانی را از رده خارج کرده و به فکر خرید کپسول آتش نشانی جدید باشید.

نوشتن دیدگاه

به این مطلب امتیاز دهید

0/5
امتیاز