تست هیدرواستاتیک کپسولهای آتش نشانی

تست هیدرواستاتیک کپسول های آتش نشانی با صدور شناسنامه از اداره استاندارد

تست هیدرواستاتیک چیست

.تست هیدرواستاتیک روشی برای تست استحکام و نشتی مخازن تحت فشار می باشد. از مخازن و سیستم هایی که باید تست هیدرواستاتیک بر روی آن ها انجام شود می توان به خطوط لوله ، سیستمهای لوله کشی ، سیلندرهای گاز ، دیگهای بخار و تانکهای سوخت و کپسول های آتش نشانی اشاره کرد.

نحوه انجام ست هیدرواستاتیک کپسولهای آتش نشانی

در ابتدا در این روش مخزن و سیستم لوله کشی با استفاده از یک مایع مانند آب پر می شود. در این روش در تست هیدرواستاتیک نشت یابی اولیه انجام می شود به وسیله تزریق مایع در درون سیلندر ، فشار مورد نظر تا فشار مورد آزمایش بالا می رود و با بستن سوراخ تزریق اگر میزان فشار کاهش یافت این کاهش فشار ناشی از نشتی می باشد . برخی مراکز برای مشخص کردن محل دقیق نشتی از محلول آب و رنگ استفاده می کنند. میزان استحکام مخازن و سیلندر ها از روی تغییر شکل ظاهری قابل مشاهده است. هنگام ساخت مخازن و کپسول های آتش نشانی قبل از عرضه محصولات به بازار آزمایش هایی مانند تست هیدرواستات بر رو محصول انجام می شود. دریافت تاییدیه های لازم از محصول در این بخش ضروری است چرا که مخازن به دلیل تحت فشار بودن ممکن است باعث بروز انفجار و خسارت شوند.

تست هیدرواستاتیک کپسولهای آتش نشانی

آزمایشگاه تست هیدرواستاتیک کپسول آتش نشانی

عدم بررسی و آزمایشات لازم بر روی کپسول آتش نشانی یکی از دلایل انفجارات و حوادث در سال ها می باشد. شرکت صنایع آتش نشانی اینتر اسپایر از سال 1380 با داشتن تجهیزات لازم کلیه عملیات ها جهت آزمایش و بازرسی فنی انواع کپسولهای آتش نشانی پودر وگاز و سیلندرهای فولادی بدون درز( کپسولهای دی اکسید کربن و... ) را در تهران بر عهده گرفت.اینتر اسپایر با داشتن مجوزهای لازم یکی از مراکز مجاز تست کپسول های آتش نشانی می باشد. اینتر اسپایر با داشتن تجهیزات لازم عملیات تست و آزمایش کپسول های آتش نشانی سایر مراکز را بر عهده می گیرد.

خدمات هیدرواستاتیک انجام شده در مرکز اینتر اسپایر

از جمله خدماتی که به عنوان تست و آزمایش بر روی دستگاه و سیلندرهای آتش نشانی انجام می شود شامل موارد زیر است

انجام عملیات سند بلاست خارج سیلندر
رسوب زدایی داخل سیلندر
انجام عملیات سند بلاست خارج سیلندر
تست نیوماتیکی شیر (نشتی و بدنه)
چربی زدایی سیلندر
رنگ آمیزی طبق استاندارد به صورت کوره ای
تست هیدرواستاتیکی انبساط حجمی سیلندر
نصب شیر استاندارد روی سیلندرهایی که دارای شیر معیوب هستند
صدور گواهینامه معتبر تایید شده ISIR6792 از اداره استاندارد-برای هر سیلندر گواهینامه جداگانه

نوشتن دیدگاه

به این مطلب امتیاز دهید

0/5
امتیاز